Tre gode grunner til å bruke Google AdWords

1. Du når kundene på et ideelt tidspunkt

Ved å annonsere i Google når du kundene dine når de trenger eller er interessert i dine produkter eller tjenester. For eksempel hvis du har låst deg ute hjemmefra trenger du en låsesmed med en gang og søker etter «Låsesmed Oslo» på Google – øverst i søkeresultatene ser du en annonse for en nærliggende låsesmed. Med et tastetrykk har du løst problemet ditt!

Det er få av oss som skrur på TV, går på Facebook eller leser en reklameavis for å finne et produkt eller en tjeneste når man har et behov. Vi «googler» det heller. Det blir ikke enklere enn dette å nå dine kunder, og du når de mens de samler informasjon før et kjøp eller allerede er klare til å kjøpe.

 

2. Du bestemmer prisen

De fleste andre typer annonsering stiller et krav til minimumspris. Har du brukt TV, radio eller avis for å nå kundene dine vet du at det koster. Det er ingen garanti for at annonsering i disse kanalene fører til kjøp, og kan derfor være bortkastet. Selv om du når ut til mange er det ikke sikkert du når din målgruppe, og hvorfor skal du betale for å nå tusenvis av uinteresserte mennesker? I Google AdWords er det ikke noen minimumspris for annonsering. Du kan starte med noen få kroner og se hvordan kampanjen presterer før du kanskje vil investere mer.

 

3. Full kontroll

Med Google AdWords og Google Analytics kan du følge med på hvordan kampanjer, annonser og søkeord presterer. i AdWords får du først og fremst oversikt over antall visninger, klikk og hvor mye penger annonsene bruker. Ved å bruke konverteringssporing kan du se hvilke annonser og klikk som førte til kjøp på hjemmesiden din. Hvis du linker AdWords til en Analytics konto får du enda mer informasjon, som hvor i verden kundene dine er, hvor lang tid de er på siden din og om de bruker mobil, PC eller nettbrett. Det er utallige muligheter for måling og rapportering i disse verktøyene, og bruker du de riktig og optimaliserer annonsene dine kan du øke omsetningen betraktelig uten å tømme lommeboka.

 

Trenger du hjelp?

 

Kontakt meg via kontaktskjemaet her eller på annas@live.no hvis du trenger hjelp til annonsering med Google AdWords!

 

Les mer om rekkevidde, budsjettering og måling.

 

Relatert

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *